Det er ikke nogen hemmelighed, at der er mange, der forbinder det at gå på studie og i skole som værende fryd og gammen. Her er der i manges øjne tale om en tid, hvor det handler om fest og farver, at have det sjovt, og hvor der ikke er synderligt mange ting, man skal forholde sig til – udover sig selv og det, man ar lyst til, at hverdagen skal byde på.

Dog er sandheden en anden. Det er hårdt at være studerende. Og de mange timer i bøger og foran computeren er ikke blot drænende for enegien, men de kan også give smerter og varige gener.

De mange timer foran computeren

Det er for eksempel noget, der gør sig gældende, når det kommer til det at have en musearm. At gå i skole i dag betyder, at det er nødvendigt at have en computer. Det er herpå, hvor meget af undervisningen foregår, hvor der tages noter, hvor der studeres, hvor der søges ny viden, og hvor der skrives større og mindre opgaver og rapporter. Derfor bliver der tilbragt mange timer hver dag foran denne, og for armen, der sidder i den samme position flere timer, kan det blive hårdt og føre til smerter.

Gør brug af en rollermouse

Derfor kan det godt betale sig at lede efter en mere ergonomisk løsning – og det gælder især, når man ved, at der stadig er flere års skolegang tilbage, før man kan komme ud at arbejde. Tag derfor et kig på de muligheder, de byder sig med en rollermouse.

Her er der tale om et ergonomisk alternativ til en mus. Din arm kommer til at hvile mere afslappet på bordet frem for på bordkanten, og det er kun dine fingre, der skal bevæge sig en smule rundt, hvorfor du også bedre kan hvile i dine håndled.